Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سال‌های سال است که بحث تبلیغات محیطی فعالیت‌های تئاتری و اجراهای نمایشی و امکانی که شهرداری تهران و ذیل آن سازمان زیباسازی شهرداری می‌تواند برای گروه‌های تئاتری فراهم کند، دغدغه اهالی این حوزه بوده، اما هیچگاه با رویکرد و همکاری مشخصی از سوی سازمان مربوطه مواجه نشده است.

در طول سال تعداد اندکی از اجراها از امکان تبلیغات محیطی شهرداری تهران بهره‌مند می‌شوند و اکثر گروه‌های تئاتری اعم از جوان و حرفه‌ای از این امکان محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاطع زمانی مختلف هنرمندان و چهره‌های شناخته شده تئاتر از این روند انتقاد کرده‌اند ولی رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران تغییری نکرده است.

نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف نیز که این روزها با حضور سعید پورصمیمی بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون در سالن ناظرزاه کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود و روزهای پایانی اجرای عمومی خود را پیش رو دارد، از این امر مستثنی نبوده و از امکان تبلیغات محیطی شهرداری تهران بهره‌مند نشده است.

طبق گفته کارگردان نمایش در مراجعه به سازمان زیباسازی شهرداری تهران به گروه اعلام شده که تئاتر «امری تجاری» است و به این دلیل شهرداری امکان تبلیغات محیطی و استفاده از بیلبورد را به آن اختصاص نمی‌دهد اما برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگویی با خبرگزاری مهر این موضوع را تکذیب کرد.

از اظهارات مدیرعامل سازمان زیباسازی متعجب شدم

پریزاد سیف بازیگر و کارگردان نمایش «آواز قو» در خصوص اتفاق رخ داده و سخنان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، به خبرنگار مهر گفت: مصاحبه آقای ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با خبرگزاری مهر را مطالعه کردم و فقط می‌توانم بگویم که بسیار متعجب شدم؛ هر چند که تعجب کردن نکته جدیدی در حرفه ما و برخوردهایی که ارگان‌های دیگر با ما دارند، نیست. شاید تعجب من برای این است که این بار بابت کار خودم با این موضوع مواجه بوده‌ام.

وی یادآور شد: نمایش «آواز قو» از ۱۰ شهریور ۹۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز کرد. حدود ۳ هفته قبل من به فکر تبلیغات محیطی کار بودم و در نتیجه صحبت از شهرداری و امکانی که شهرداری به گروه‌های نمایشی برای تبلیغات محیطی می‌دهد، شد. همان موقع با تابلوهای تبلیغاتی چند گروه نمایشی در سطح شهر تهران روبرو بودیم. برای این کار اقدام و از اداره‌کل هنرهای نمایشی استعلام گرفتم که چه کاری انجام دهم. آقای شهرام کرمی و همچنین آقای شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر لطف کردند و به من نامه‌ای دادند که طی آن از مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری درخواست شد تا به ما کمک کنند و تعداد بیلبوردی که به صورت قانونی به نمایش‌ها تعلق می‌گیرد، در اختیار ما قرار دهند. گمان ما بر این بود به دلیل اینکه آقای سعید پورصمیمی بعد از ۱۷ سال روی صحنه تئاتر حضور پیدا می‌کنند و به عنوان بازیگری مطرح در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون شناخته می‌شوند، مشکلی برای دریافت بیلبورد نخواهیم داشت.

با این تکذیب‌ها اهالی تئاتر را به جان هم نیاندازند که به این فکر کنند که چرا برخی آثار می‌توانند از امکان تبلیغات محیطی و بیلبوردهای شهرداری برخوردار باشند ولی برای دیگران چنین امکانی فراهم نمی‌شودسیف ادامه داد: آقای نورالدین حیدری ماهر، مجری طرح نمایش «آواز قو» و دستیاران کارگردان به دنبال انجام کارهای اداری بودند. ابتدا به ما گفتند که مدارکی را آماده کنیم که انجام و با تأیید اداره کل هنرهای نمایشی ارائه شد. بعد از پایان مراحل اداری، هر روز مجری طرح پروژه به سازمان زیباسازی شهرداری مراجعه می‌کرد چون به ما گفته شده بود کار تمام است و فقط باید دستور آخر برای بالا رفتن بیلبوردهای ما در سطح شهر صادر شود اما هر روز با غیبت آقای ضرغامی مواجه می‌شدیم. من نیز به دلیل اینکه نمی‌دانستم باید چه اقدامی انجام دهم مجددا به مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل خانه تئاتر مراجعه می‌کردم و آقایان کرمی و گیل‌آبادی نیز لطف کردند و مستقیم از طریق تماس تلفنی با آقای ضرغامی صحبت کردند و ایشان هم در هر تماس تلفنی تأیید می‌کردند که بیلبوردهای نمایش «آواز قو» نصب می‌شوند.

کارگردان نمایش «آواز قو» با بیان اینکه اجرای نمایش شروع شد ولی به ما گفته شد به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان امکان نصب بیلبوردهای نمایش وجود ندارد و بعد از پایان این ایام بیلبوردها نصب می‌شوند، گفت: این امر برای ما قابل درک و احترام بود اما متأسفانه بعد از پایان ایام سوگواری وقتی مجری طرح نمایش «آواز قو» به سازمان زیباسازی مراجعه کرد، علی‌رغم درخواست چندین باره در روزهای متوالی برای ملاقاتی کوتاه با آقای ضرغامی، این اتفاق رخ نداد و به ایشان گفتند به دلیل هفته دفاع مقدس امکان اختصاص بیلبورد به نمایش «آواز قو» وجود ندارد؛ این در حالی است که اگر بیلبوردی به نمایش «آواز قو» اختصاص پیدا می‌کرد، تعدادش در کل سطح شهر تهران کمتر از انگشتان ۲ دست می‌شد.

این هنرمند عرصه تئاتر افزود: من برای بار چهارم با آقایان کرمی و گیل آبادی صحبت کردم و هر ۲ عزیز همزمان با آقای ضرغامی صحبت کردند و آقای شهرام کرمی به من گفتند که علاوه بر صحبت با آقای ضرغامی با آقای محمدخانی قائم مقام ایشان هم صحبت کرده و به آقای کرمی گفته‌اند که همیشه چیز حل شده و به زودی کار انجام می‌شود. با اطمینان از این موضوع آقای حیدری ماهر، مجری طرح «آواز قو» به سازمان زیباسازی شهرداری مراجعه کرد ولی با صراحت به وی گفته شد که سازمان زیبازسازی دیگر بیلبوردی به تئاتر اختصاص نمی‌دهد زیرا تئاتر امری تجاری است و به انداز کافی تماشاگر دارد و دلیلی ندارد به سالنی که مخاطب دارد بیلبورد اختصاص دهیم. در همان روز باز هم مجری طرح «آواز قو» سعی کرد که ملاقاتی با آقای ضرغامی داشته باشد ولی باز هم این فرصت برای او مهیا نشد.

«آواز قو» دیگر نیازی به تبلیغ ندارد، اما...

سیف با اشاره به اینکه عجیب است که آقای ضرغامی در گفتگوی خود با خبرگزاری مهر کل این روند را تکذیب کرده است، متذکر شد: رویکرد شهرداری بابت تبلیغات برای همه رشته‌های هنری و نه تنها تئاتر باید مشخص باشد. با این تکذیب‌ها اهالی تئاتر را به جان هم نیاندازند که به این فکر کنند که چرا برخی آثار می‌توانند از امکان تبلیغات محیطی و بیلبوردهای شهرداری برخوردار باشند ولی برای دیگران چنین امکانی فراهم نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: چرا نمایش «آواز قو» با داشتن بازیگری حرفه‌ای که بعد از سال‌ها به خانواده تئاتر افتخار داده و روی صحنه حضور پیدا کرده است، از امکان داشتن بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری محروم شد؟ از سوی سازمان زیباسازی شهرداری به آقای نورالدین حیدری ماهر مجری طرح «آواز قو» گفته بودند که به سالن‌های بزرگ بیلبورد نمی‌دهیم؛ من از این دوستان می‌پرسم آیا سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر با ظرفیت ۲۰۰ صندلی سالن بزرگ است؟ این دوستان نمی‌دانند که سالن بزرگ یعنی تالار وحدت و شاید در مقیاس کمتر سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر.

خوب است در اینگونه موارد خوب است مدیران و مسئولان یاد بگیرند عذرخواهی کنند نه از یک نفر بلکه از کل جامعه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر عذرخواهی کنند زیرا عذرخواهی تنها راهی است که دیگران بتوانند ما را ببخشندکارگردان نمایش «آواز قو» در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: روزهای اول اجرای نمایش «آواز قو» به دلیل حضور آقای سعید پورصمیمی با استقبال خوب مخاطبان همراه بود اما بعد از ۱۴ اجرا تماشاگر ریزش پیدا کرد و این امر به دلیل عدم همکاری شهرداری با من به عنوان هنرمند و کارگردان تئاتر است. تماشاگران عام که سایت فروش را نمی‌شناسند و از طریق فضای مجازی اخبار تئاتری را پیگیری نمی‌کنند، از طریق بیلبورد از اجرای آثار نمایشی مطلع می‌شوند.

سیف متذکر شد: همه ما ساکنان شهر دوست داشتنی تهران بابت هر قدمی که در شهرمان بر می‌داریم مالیات پرداخت می‌کنیم پس به عنوان یک شهروند انتظار داریم که در جاهایی به ما سرویس‌هایی داده شود از جمله درباره تبلیغات فعالیت‌های هنری.

این بازیگر و کارگردان تئاتر تأکید کرد: به آقای ضرغامی می‌گویم که نمایش «آواز قو» به اجراهای پایانی خود رسید و دیگر نیازی به تبلیغ نداریم اما ایشان رویکرد شهرداری تهران نسبت به فعالیت‌های هنری را مشخص کنند تا هنرمندان بیهوده به این بخش از تبلیغات دل نبندند تا در سازمان زیباسازی شهرداری تهران با در بسته و از همه مهمتر مغلطه و کشته شدن زمان‌شان مواجه نشوند. این روند به کار من به عنوان کارگردان لطمه زد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوب است در اینگونه موارد خوب است مدیران و مسئولان یاد بگیرند عذرخواهی کنند نه از یک نفر بلکه از کل جامعه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر عذرخواهی کنند زیرا عذرخواهی تنها راهی است که دیگران بتوانند ما را ببخشند؛ ما نمی‌خواهیم که مدیران و مسئولان ما همچون کشور ژاپن در صورت خطا و اشتباه استعفا دهند، بلکه یاد بگیرند عذرخواهی کنند.

کد خبر 4735106 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پریزاد سیف سعید پورصمیمی کارگردان تئاتر بازیگر تئاتر تئاتر ایران برزین ضرغامی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تماشاخانه ایرانشهر سالن ناظرزاده کرمانی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی سازمان سینمایی بازیگر تئاتر سینمای مستند خانه هنرمندان ایران سریال ایرانی عکاسی فیلم کوتاه رادیو اکران عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد

کوروش زارعی در نشست خبری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد گفت: یکی از دلایلی که نوجوانان ما از مسجد فراری شدند به خاطر کج سلیقگی‌هایی است که در مسجد رخ می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» صبح امروز با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و سیدمصطفی موتورچی دبیر این جشنواره در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

زارعی با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهر یزد گفت: شعار این جشنواره «خانه هنرم مسجدم» است؛ ما از 4 سال پیش که سیزدهمین جشنواره را در قزوین برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد نیازمند بازنگری است و باید سند تحول و چشم‌اندازی برای آن طراحی شود. به همین دلیل، به مدت سه سال جشنواره را تعطیل کردیم و چشم انداز 9 ساله تئاتر مسجد را طراحی کردیم که مبنای برگزاری رویداد 2-3 سال اخیر نیز همین چشم انداز است.

اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم

زارعی تاکید کرد: اکنون در سال چهارم این چشم‌انداز هستیم و فکر می‌کنیم بعد از 4 سال کار زیربنایی توانستیم به نقطه خوبی برسیم. بچه‌های مسجد از سراسر ایران در این رویداد حضور دارند و انگیزه خوبی در بین آنان ایجاد شده است. آنها به شکوفایی رسیدند و فکر می‌کنم خروجی خوبی خواهند داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی کارگردانی تئاتر گفت: سال گذشته در مشهد دوره پیشرفته کارگردانی تئاتر را برگزار کردیم. قرار است خروجی‌های این دوره طرح‌های خود را ارائه بدهند و اگر تایید شود، بودجه ساخت نمایش دریافت خواهند کرد. با این کار کارگردانان جدیدی را در عرصه هنرهای نمایشی وارد کار خواهیم کرد که حتما انرژی جدیدی خواهند بود.

او درباره طراحی چشم‌انداز 9 ساله بچه‌های مسجد توضیح داد: این کار برای این بود که بچه‌ها را به رشد خوبی برسانیم تا در جشنواره‌های معتبر دیگر تئاتر مثل جشنواره‌های مقاومت، ایثار و حتی بین‌المللی فجر حضور پیدا کنند و کارهایشان دیده شود. جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امسال خروجی بیش از 800 گروه نمایشی از سراسر کشور است که 200 تای آنها روستایی هستند. هدف ما در چشم انداز این است که تئاتر را به روستاها بکشانیم و از این طریق استعدادیابی کنیم. اکنون 3-4 گروه برگزیده که در یزد حضور دارند، روستایی‌اند و حتما هنرشان به جامعه تئاتر کشور معرفی خواهد شد.

سید مصطفی موتورچی دبیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر مسجد در شرایطی برگزار خواهد شد که فراخوانی منحصرا برای جشنواره امسال صادر نشده است. دلیل این موضوع این است که در 3 سال گذشته رویدادهای تولیدی متعددی در دفاتر مساجد سراسر کشور با عنوان «محرابیان» برگزار شده و جشنواره امسال محلی برای نمایش نیروهای تربیت شده از طریق همین رویداد است.

وی ادامه داد: در این رویداد، نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر در قالب یک گروه کار خود را از مساجد محله‌شان شروع می‌کردند و آرام آرام به رویدادهای استانی می‌رسیدند. در نهایت، با رقابت این گروه‌ها و معرفی برگزیدگان، 3 اثر به عنوان برگزیده هر روستا معرفی می‌شدند. این رویداد به مدت دو سال برگزار شد و هر استان تاکنون 6 گروه برتر معرفی کرده است. این نمایش‌ها در ابتدا به صورت غیرحضوری بازبینی شدند و 42 اثر به بازبینی حضوری رسیدند. در اواسط فروردین ماه نیز بازبینی‌های حضوری انجام شد و در نهایت به 14 نمایش رسیدیم که از روزهای 18 تا 20 اردیبهشت ماه در بافق یزد به نمایش درمی‌آیند.

موتورچی با تاکید بر پیش زمینه‌های کار هنری در مساجد گفت: معتقدیم تربیت مربی، پیش زمینه کار هنری در مساجد است. به همین دلیل، همزمان با رویداد تولیدی محرابیان، سلسله دوره‌های تربیت مربی هم برگزار شد و مربیان هر استان و استان‌های همجوار گرد هم آمدند. سه سال پیش با 200 مربی کار خود را آغاز کردیم و اکنون به 800 مربی رسیده‌ایم که به معنای 800 گروه است. علاوه براین، پیش زمینه دیگر، توجه به نمایشنامه مناسب جهت اجرا در مساجد است. در اجرای تئاتر در مساجد باید به پارامترهایی مثل تک جنسیتی بودن، زمان نمایش، مخاطب خاص آن و .... توجه داشت. بر همین اساس، تاکنون سه دوره نمایشنامه نویسی «گلدسته‌ها» برگزار شده است که  خروجی آن 150 نمایشنامه مسجدی است. باید تاکید کنم تمام 14 گروهی که در جشنواره امسال حضور دارند، همه این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند.

وی داوران این دوره از جشنواره را معرفی کرد و گفت: خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه داوران این دوره از جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد هستند.

کوروش زارعی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در جشنواره بچه‌های مسجد، آن چیزی که در دستور کار خودمان قرار دادیم، «گروه محوری» است. عمده جشنواره‌ها رویکردهای فردگرایی دارند اما ما اصل و اساس کار این جشنواره را بر گروه بودن بچه‌ها قرار دادیم. بر همین اساس نیز جایزه‌های ارزشمند جشنواره به گروه‌ها تعلق می‌گیرد. با این کار می‌خواهیم به بچه‌ها یاد بدهیم که تئاتر کار فردی نیست و گروهی است و اگر بتوانید گروه موفقی داشته باشید تئاتر بهتری روی صحنه خواهید برد.‌

وی درباره جایزه ویژه این جشنواره گفت: جایزه ویژه جشنواره جایزه ویژه فرج الله سلحشور است؛ هنرمند نام آشنایی که فعالیت هنری خود را از مسجد شروع کرد. این جایزه از این پس در جشنواره خواهد بود و به یک گروه برتر که اجرای‌ خوبی از نظر ساختاری داشته باشند و مسجدی باشند و در دوره‌‌های ما حضور پیدا کرده باشند اهدا می‌شود.

زارعی درباره انتخاب داوران زن در جشنواره امسال نیز گفت: هدف این بود تا جایگاهی برای داوران زن قایل شویم و از هنرمندانی که با تجربه و تحصیل کرده هستند استفاده کنیم. نمی‌شود که داوران جشنواره همیشه مردان باشند، در حالی که زنان هنرمند ما نیز از توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.

او درباره جزییات مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز بیان کرد: مراسم افتتاحیه را در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق برگزار خواهیم کرد و اجراها و مراسم اختتامیه نیز در امامزاده عبدالله است.‌ این مکان محل برگزاری مسابقه برای نمایش در برابر دیدگان داوران است و هر گروه بعد از این اجرا 3 اجرای دیگر نیز در مساجد شهر یزد و بافق خواهد داشت.

موتورچی درباره جوایز جشنواره نیز توضیح داد و گفت: در بخش بازیگری، از 7 نفر از بازیگران زن و آقا برتر تقدیر می‌کنم و رتبه بندی نخواهیم داشت. ما همیشه گفته‌ایم که در این جشنواره گروه محوری مهم است و به همین دلیل 5 جایزه گروهی با رویکردهای مختلف می‌دهیم. علاوه براین، دو مراسم  پاسداشت خواهیم داشت. جایزه کارگردانی و تولیدات بصری نیز خواهیم داشت. باید اشاره کنم که در مجموع نزدیک به 300 میلیون جایزه می‌دهیم که جایزه 5 گروه برتر و جایزه فرج الله سلحشور بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است. براین اساس، هرکدام از گروه‌های برگزیده 10 میلیون و گروه برگزیده جایزه سلحشور نیز 20 میلیون تومان هدیه دریافت خواهند کرد.

زارعی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اجرای نمایش در مسجد کیفیت اجرا در سالن را دارد یا خیر، گفت: بگذارید سوالی را مطرح کنم و آنهم این است که آیا اجرای  تئاتر‌ در گاراژ یا پارکینگ به اندازه اجرا در یک سالن همراه با نورپردازی کیفیت دارد؟ پاسخ منفی است اما فراموش نکنید که در اروپا و آمریکا، اجرای نمایش در کارخانه‌های متروکه و گاراژها نیز برگزار می‌شود. جشنواره بچه‌های مسجد یک جشنواره محیطی است و سالهاست که در همه دنیا تئاترهای محیطی برگزار می‌شود. بنابراین اجرای نمایش در مساجد شوآف نیست. این جشنواره شکلی از تئاتر خلاق است و به گروه یاد می‌دهد که می‌توان یک نمایش را بدون نورپردازی و لباس‌های آن چندانی برگزار کرد. بنده معتقدم اگر گروهی بتواند با همین امکانات کم با مخاطب ارتباط برقرار کند و در دل اجرای خود مفاهیم مورد نظرش را آموزش بدهد موفق است. ما بچه‌ها را با دست خالی بار می‌آوریم تا اگر روزی به تالار وحدت رفت بداند دستاوردش از کجا بوده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر فاصله گرفتن مساجد از اجرای برنامه‌های فرهنگی در سالیان اخیر گفت: به نظرم این موضوع تحت تاثیر کج سلیقگی مدیران فرهنگی و از سویی دیگر کج سلیقگی در هیئت امنا مساجد رخ داده است. فراموش نکنید که دوره اول جشنواره بچه‌های مسجد را در سال 1374 برگزار کردیم اما بی تدبیری و مسیر غلط فرهنگی این جشنواره را به مدت دو دهه تعطیل کرد. این جشنواره به جایی رسیده بود که سومین جشنواره معتبر تئاتر کشور بود اما تعطیل شد. یکی از دلایلی که نوجوانان ما از مسجد فراری شدند به خاطر کج سلیقگی‌هایی است که در مسجد رخ می‌دهد و بچه‌ها را از مسجد رانده می‌شوند. اگر تاکیدات موکد رهبر انقلاب در سال‌های اخیر نبود وضعیت بدتر بود. شاید یکی از دلایلی که باعث شد در سال‌های اخیر ضربه‌های فرهنگی از سوی نوجوانان بخوریم به این دلیل است که بچه‌ها از مسجد رانده شدند. ما می‌خواهیم به بهانه تئاتر و فعالیت‌های هنری دوباره پایشان را به مساجد باز کنیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران